Sunday, October 2, 2011

Barul "Big Lebowski" din Praga, locul unde plăteşti cât vrei



 Rămas fără clientelă, proprietarul unui bar din capitala cehă a găsit o metodă originală de a-şi relansa afacerea: lasă clienţii să plătească atât cât îi ţine buzunarul, iar cafeneaua a devenit celebră.

Proprietarul unui local din capitala Cehiei a recurs la o metodă neobişnuită pentru a-şi spori vânzările: a renunţat la lista de preţuri, iar măsura s-a dovedit a fi un real succes.

"Nu aveam deloc clienţi şi nu reuşeam să atrag alţii noi, aşa că mi-a venit ideea de a renunţa la preţurile fixe. Acum, localul e plin aproape toată ziua", spune Ondrej Lebowki, proprietarul barului. 


Clienţii barului "Big Lebowski" sunt liberi să stabilească singuri cât vor să plătească pentru băuturile sau mâncarea pe care o aleg şi pot achiziţiona şi diverse obiecte din interiorul barului în acelaşi regim - postere ale unor filme, cărţi, jucării decorative sau jocuri de şah, potrivit Yahoo!news.

Lebowski a rescurs la neobişnuita campanie pentru sporirea vânzărilor în august anul trecut. În cinci luni, curioşii au însufleţit cafeneaua care are acum clienţi fideli şi care, în lipsa acestei măsuri curajoase, ar fi trebuit închisă.

"Clienţii încearcă să ajungă la preţul corect, unii oferă un pic mai mult, alţii mai puţin, cei mai mulţi se străduiesc mai degrabă să plătească o sumă potrivită pentru ceea ce au consumat decât să încerce să mănânce şi să bea pentru o sumă derizorie", explică proprietarul.

Cochetul local are un bar la parter şi două saloane la etaj. "Vin aici o dată pe săptămână. E grozav. Te simţi îndemnat să plăteşti preţul obişnuit pentru ceea ce consumi doar pentru că este un loc în care te simţi bine", spune Ankat, un tânăr american venit la Praga pentru studii. "Plătesc cam tot atât cât dau în alte baruri, cam 20 de coroane (0,80 euro) pentru o bere", adaugă el.

Cafeneaua, deschisă în toate serile săptămânii, oglindeşte pasiunea proprietarului pentru filme şi în special pentru "The Big Lebowski", al fraţilor Coen. Ondrej şi-a botezat şi localul şi şi-a schimbat şi el numele după ce a văzut comedia lansată în 1998, devenită un succes mondial. "Mi-am schimbat numele după ce mi-am găsit o prietenă pe care o chema la fel ca pe fosta mea soţie", explică Lebowski cu un zâmbet larg. Inspirat de acelaşi film, barul oferă clienţilor cocktailuri White Russian - votcă, lichior de cafea şi lapte, fără preţ fix.

No comments:

Post a Comment